Huisregels

De bibliotheek is vrij toegankelijk voor iedereen. Je bent welkom om te lezen, te studeren, te werken of kennis tot je te nemen. En om je te laten inspireren, om je te verdiepen of om te ontmoeten. Iedere bezoeker moet zich veilig kunnen voelen in de bibliotheek. Daarom heeft de Bibliotheek Eindhoven enkele huisregels opgesteld.

We wensen je een prettig verblijf!

lijn
  • We hebben respect voor elkaar. Bij ontoelaatbaar gedrag treden medewerkers en beveiligers op.

• Niemand zorgt voor geluidsoverlast.

• In de bibliotheek mag je zelf meegebracht eten of drinken nuttigen. Behalve aan de tafels van het Bibliotheekcafé.

• Met z’n allen houden we het netjes, heel en schoon.

• Honden toegestaan (aangelijnd).

• Medewerkers en beveiligers kunnen je op je gedrag aanspreken. Zij mogen je de toegang tot de bibliotheek weigeren.

• Let goed op je spullen. Bij diefstal en vernieling doen we altijd aangifte bij de politie. De kosten verhalen we op de dader.

• In de openbare ruimte van de Bibliotheek Eindhoven wordt camera toezicht toegepast. Het cameratoezicht dient ter verhoging van de veiligheid van personeel.

• Medewerkers en beveiligers van de bibliotheek mogen jouw tas controleren.

• Het gebruik van alcohol, tabak of drugs is niet toegestaan. Ben je onder invloed dan wordt je de toegang tot de bibliotheek geweigerd.

• De bibliotheek doet altijd aangifte bij de politie van strafbare feiten.

• Heb je tips voor onze dienstverlening? Wij horen het graag via klantenservice@bibliotheekeindhoven.nl of via 040 260 4 260.