Aanvragen van materialen bij de Centrale Discotheek Rotterdam

Informatie Leendirect

• 400.000 cd’s, 15.000 dvd’s en 300.000 lp’s
  • Alles wat in de collectie aanwezig is kan worden aangevraagd via Leendirect
  • Alles is 24 uur per dag 7 dagen in de week aan te vragen via Muziekweb.nl of via de site van de bibliotheek
  • Op Muziekweb.nl is veel informatie te vinden over diverse artiesten, albums en genres
  • Alle 4,5 miljoen tracks die op Muziekweb staan zijn via Muziekwebluister compleet te beluisteren in de bibliotheek.

Centrale Discotheek Rotterdam

De catalogus van de CDR is op internet raadpleegbaar, zodat u zelf kunt nagaan welke titels in de collectie voorkomen. Het aanvragen van een cd, lp of dvd kost € 3,00 per schijfje. Voor een dubbel-cd betaalt u dus € 6,00 en voor een box met 3 cd’s of lp’s € 9,00.

De uitleentermijn bedraagt twee weken. In de regel staan cd’s of lp’s van de Centrale Discotheek Rotterdam binnen twee weken voor u klaar. U ontvangt altijd een e-mailbericht terug ter bevestiging van uw geplaatste aanvraag. U ontvangt tevens bericht wanneer het gevraagde materiaal voor u klaar staat. Vervolgens hebt u vijf werkdagen de tijd om de betreffende uitgave(n) op te halen in vestiging Centrum in de Witte Dame. Ook van aanvragen die niet kunnen worden gehonoreerd wordt u vanzelfsprekend op de hoogte gebracht.

Wat u nog meer moet weten:

Lenen via de CDR is eenvoudig. U moet echter wel lid zijn van de Bibliotheek Eindhoven om te kunnen worden ingeschreven in de administratie van de CDR. Inschrijven kan alléén in de bibliotheek. Hierna vraagt u via internet – vanuit huis- cd’s, lp’s of dvd’s aan. U haalt het aangevraagde materiaal op, en brengt het terug, in de vestiging Centrum in de Witte Dame. De bibliotheek kan nooit garanderen dat een aanvraag wordt gehonoreerd en evenmin binnen welke termijn materiaal wordt geleverd. De kosten voor niet opgehaalde materialen worden altijd in rekening gebracht door middel van een factuur. In dergelijke gevallen wordt er € 2,50 administratiekosten (extra) berekend. Wanneer een aanvraag eenmaal is geplaatst kan deze niet meer door de bibliotheek worden teruggedraaid. Kosten dienen dan ook in alle gevallen te worden voldaan. Bij het te laat retourneren van cd's en lp's van de CDR wordt vervolgleengeld in rekening gebracht: € 0,50 per cd of lp (per schijf) per dag.