We stellen ons graag even aan je voor.

Ralf Battenberg en Bas Pijnenburg zijn de horecamannen in het Bibliotheekcafé die de juiste balans weten te creëren tussen leerzame stageplekken en een fijne thuisbasis voor vrijwilligers.

Ralf is naast SVH leermeester ook SCAE gekwalificeerd Barista. 'Koffie heeft iets verslavends, en dan bedoel ik niet alleen de cafeïne. Het is een mooi product om mee te werken en dat verveelt nooit. 'Het enthousiasme en zijn kennis over koffie brengt Ralf graag over op de grote groep vrijwilligers die het Bibliotheekcafé rijk is. En dat doe je simpelweg door persoonlijk voor iedere vrijwilliger de koffie in eerste instantie zelf te maken. Even samen van een kop koffie genieten voordat de werkdag begint! Wij heten je van harte welkom in het Bibliotheekcafé!

Bas is sinds 2013 gediplomeerd SVH leermeester en sinds 2016 gekwalificeerd Barista. Die opgedane kennis combineert hij feilloos met zijn jarenlange werkervaring in de horeca om zo het beste in de leerlingen naar boven te halen en ze voor te bereiden op de arbeidsmarkt. 'Het geeft mij persoonlijk veel voldoening om mee te werken aan de ontwikkeling en persoonlijke aandachtspunten van de diverse studenten', zegt hij zelf.