Gastvrije vrijwilliger Tongelre

“Een vriendelijk gezicht. Iemand die staat voor een gastvrije plek midden in de wijk”

Ben jij enthousiast en betrokken bij de wijk? Voor de nieuwe stadsdeelbibliotheek Tongelre zijn we op zoek naar vrijwilligers die zin hebben om samen met ons te bouwen aan een prettige plek voor de wijkbewoners. Je wordt onderdeel van een klein team, op een locatie die zich ontwikkelt. Vanuit de stadsdeelbibliotheek werken we aan taal- en leesplezier, digitale geletterdheid en ontmoetingen. Dit doen we sámen met de wijkbewoners en de betrokken organisaties die in Tongelre actief zijn.

Wat ga je doen?

Je maakt van de bibliotheek een gastvrije plek. Je houdt het opgeruimd, zorgt dat er koffie en thee is. Je ondersteunt bezoekers die hulp nodig hebben bij het zoeken en uitlenen/terugbrengen van boeken. Je maakt een praatje met de bezoekers die daar open voor staan. Waar gewenst ga je in gesprek over de diensten van de bibliotheek en hoe we deze stadsdeelbibliotheek opbouwen.

Wat vragen wij van jou?

• Je hebt een geduldige, gastvrije uitstraling.
  • Je bent in staat om gemakkelijk te communiceren met verschillende doelgroepen, van jong tot oud.
  • Je neemt zelf initiatief.
  • In de stadsdeelbibliotheek zijn momenten van grote rust en momenten dat het heel druk is. Je kunt je binnen deze wisselingen flexibel opstellen.
  • Je kunt overzicht houden.
  • Je bent wekelijks inzetbaar op dinsdagmiddag en/of donderdagmiddag en eventueel bereid mee te helpen met incidentele extra activiteiten van de stadsdeelbibliotheek.
  • Je bent per direct, of op korte termijn beschikbaar.

Wat bieden wij?

• Je gaat werken in een klein, betrokken team.
  • Je kan echt iets betekenen in jouw wijk.
  • Je krijgt een gratis bibliotheekabonnement.
  • Je ontwikkelt jezelf en helpt anderen zich te ontwikkelen.
  • Je wordt als vrijwilliger betrokken bij de hele organisatie en wordt enorm gewaardeerd.

Wil jij je vrije tijd nuttig én zinvol besteden of ben je gewoon nieuwsgierig? Neem dan contact op met Els Koopman of Ester van Kol via vrijwilligers@bibliotheekeindhoven.nl