Vrijwilligers Splinterbieb

Speciaal voor kinderen is er een bibliotheek in speelpark de Splinter. Hier kunnen alle kinderen van 0-12 jaar uit de buurt leuke boeken lenen. Ook organiseren we maandelijks verschillende activiteiten voor kinderen en hun ouders/verzorgers.

De bibliotheek is nu op zoek naar vrijwilligers voor de peuteractiviteit!

Waar? In de activiteitenruimte van speelpark de Splinter
Wanneer? 2x per maand op vrijdagochtend van 10.00-12.00 uur. Start in september

Twee keer per maand verzorg je een activiteit voor peuters (2-4 jaar) en hun ouders. Je bent enthousiast om de kinderen voor te lezen en hun taalontwikkeling te stimuleren door het organiseren van activiteiten waarbij je de ouders actief betrekt. Hierbij ga je de ene keer in de activiteitenruimte aan de slag en de andere keer trek je actief de speeltuin in. Er is altijd een medewerker van de bibliotheek aanwezig. De activiteiten liggen van te voren vast, je hoeft deze niet zelf te verzinnen en te plannen. Actief meedenken mag uiteraard wel!
Je hebt ervaring met interactief voorlezen of je bent bereid om hiervoor een workshop te volgen die door ons verzorgd wordt.

Lijkt het je leuk om als vrijwilliger aan de slag te gaan en/of wil je meer weten? Neem dan contact op met Els Koopman of Ester van Kol via vrijwilligers@bibliotheekeindhoven.nl

Ik wil me aanmelden!