Geheugenbibliotheek Waalre

Collectie Geheugenbibliotheek

In de collectie van de Bibliotheek Waalre vind je diverse boeken over geheugen(verlies) en dementie. Bekijk de romans en kennisboeken. Ze staan in de boekenkast linksachter de grote leestafel.

Geheugenspellen

De bibliotheek leent niet alleen boeken uit, maar ook andere materialen. Bijvoorbeeld geheugenspellen. In de bibliotheek ligt een lijst met de beschikbare materialen. De vrijwilligers helpen je graag met het uitlenen.

Geheugenkoffer

De geheugenkoffers zijn gevuld met enkele (luister)boeken, informatieve flyers, en een dvd. Ze zijn te leen voor een periode van vier weken via GoedVoorMekaar, dagelijks aanwezig van 9.30 tot 12.00 uur en bereikbaar via 06-25762422.

Netwerk Dementie Waalre

Het Netwerk Dementie Eindhoven en omgeving is een samenwerkingsverband tussen verschillende zorgorganisaties in de regio. Samen willen we de zorg voor mensen met dementie en hun naasten zo goed mogelijk vorm geven.

GoedvoormekaarWaalre

GoedvoormekaarWaalre is dé verbindende schakel tussen mensen met een hulpvraag en vrijwilligers(organisaties) in de gemeente Waalre. Ook als het gaat om vragen rondom dementie.

Alzheimer Café

Het Alzheimer Café is een trefpunt voor mensen met dementie, hun naasten (mantelzorgers), zorgprofessionals en andere belangstellenden uit de regio. Iedere laatste dinsdagavond van de maand in Valkenswaard.

Samen dementievriendelijk

Vergroot je kennis over dementie en leer omgaan met mensen met dementie. Samen dementievriendelijk organiseert gratis, online trainingen. Meld je aan en start direct!