Samenwerkingspartners de Bibliotheek Eindhoven

Onze missie
De Bibliotheek Eindhoven is er voor iedereen die zichzelf wil ontwikkelen. We hebben extra aandacht voor de ontwikkeling van de basisvaardigheden lezen en digitale geletterdheid. Vaardigheden die nodig zijn om mee te doen in de maatschappij. Randvoorwaarden om je talenten te ontwikkelen, randvoorwaarden om zelfredzaam te zijn.

De Bibliotheek Eindhoven kent vier strategische doelen:
1. Het vergroten van leesplezier.
2. Het vergroten ven digitale geletterdheid
3. Het delen van kennis en het stimuleren van talent
4. Mensen mee laten doen, door maatschappelijke betrokkenheid te vergroten.
Meer over deze doelen en hoe we van plan zijn die te bereiken staat in ons meerjarenbeleidsplan.

Samen voor een beter resultaat
Wij geloven in de kracht van het delen van kennis, in het samen bereiken van doelen en resultaten. Bij voorkeur pakken we dingen samen op en ontwikkelen we (ons) samen. We maken deel uit van een netwerk en zien de meerwaarde in het samenwerken met anderen die vergelijkbare doelen en ambities hebben. We werken al met talloze organisaties en partijen samen om elkaars missie waar te maken. Dat zijn organisaties die zich bijvoorbeeld net als de bibliotheek inzetten voor persoonlijke ontwikkeling en het vergroten van (digitale) geletterdheid. Partijen als consultatiebureaus, kinderopvangorganisaties en scholen. Maar ook in welzijnsorganisaties, de (geestelijke) gezondheidszorg, culturele instellingen en innovatieve start-ups vinden wij waardevolle partners.

We horen graag je idee!

Wij nodigen je van harte uit om met ons in gesprek te gaan om te onderzoeken waar wij elkaar kunnen versterken! Of het nou gaat om de ontwikkeling van een nieuwe dienst die digitale vaardigheden kan vergroten of de inhoud van interessante lezing of workshop. We horen graag je idee!

Directeur/bestuurder de Bibliotheek Eindhoven Albert Kivits

Bibliotheken in de stad

Leden van de Bibliotheek Eindhoven kunnen gebruik maken van verschillende bibliotheken in de stad.

Meer over de Bibliotheken in de stad

Sponsors

Ook tijdschriften sponsoren of zie je op een andere manier kansen/mogelijkheden om samen doelen te bereiken? Laat het ons weten!

Stuur een mail

Wetenschap en techniek tijdschriften Know how magazine - Make magazine - Wired UK - De Ingenieur

Gesponsord door: Joost Leeuwesteijn