Taalvrijwilliger Tongelre

“Een vriendelijk gezicht. Iemand met passie voor de jonge doelgroep en taal.”

Ben jij enthousiast en betrokken bij jouw buurt? Ben je graag omringd door kinderen en hun ouders? Wil jij je graag inzetten voor anderen? Ga dan aan de slag als taalvrijwilliger in de nieuwe stadsdeelbibliotheek Tongelre aan de Bloemfonteinstraat.

Wat ga je doen?

Je begeleidt een ouder-kind taalactiviteit voor kinderen van 0 tot 4 jaar en hun ouders op woensdagochtend in de Stadsdeelbibliotheek Tongelre tussen 10.00 – 11.30 uur. Je bedenkt vooraf samen met de medewerker van de bibliotheek en betrokken ouders hoe we de activiteit vormgeven. Je zorgt voorafgaand dat alles klaarstaat en ontvangt de ouders en kinderen. Je leest voor, eventueel gekoppeld aan een knutselactiviteit, gaat gesprekjes aan met ouders voor wie Nederlands niet de eerste taal is. Na afloop zorg je dat alles weer netjes opgeruimd is.

Wat vragen wij van jou?

• Je hebt ervaring met voorlezen
• Je hebt ervaring met het begeleiden van taalactiviteiten voor volwassenen
• Je hebt een geduldige, gastvrije uitstraling
• Je bent in staat om gemakkelijk te communiceren met verschillende doelgroepen, van jong tot oud
• Je neemt zelf initiatief
• Je bent minimaal 2 keer per maand 2 uur inzetbaar op woensdagochtend

Wat bieden wij?

• Je gaat werken op een leuke locatie in ontwikkeling
• Je krijgt een gratis bibliotheekabonnement
• Je maakt onderdeel uit van een maatschappelijk betrokken organisatie
• Je ontwikkelt jezelf en helpt anderen zich te ontwikkelen
• Je krijgt een uitnodiging voor het jaarlijks uitstapje
• Een fijne, creatieve plek met veel blije gezichtjes
• Je verdiept je eigen kennis door een workshop van de bibliotheek te volgen, zoals bv. interactief voorlezen, digitale prentenboeken etc.

Wil jij je vrije tijd nuttig én zinvol besteden of ben je gewoon nieuwsgierig? Neem dan contact op met Els Koopman of Ester van Kol via vrijwilligers@bibliotheekeindhoven.nl.